Vind i mitt segel

Jag ansökte ju om dagisplats och kvinnan på barnomsorgskontoret sa med en gång att det var fullt på dagiset i mitt område och föreslog att jag skulle sätta dem i markbacken en rejäl bit från där jag bor. Jag blev tokig..att gå med två barn i 20 minuter(minst) och sedan ytterligare 25 till jobbet går kanske bra på sommaren men sverige är ju inte känt för sin tropiska zon direkt. Jag osade förtvivlan genom luren, spelade ut ensam mamma kortet fullt ut.

Igår damp så placeringsbeskedet ned i brevlådan. Båda två hade fått plats där vi bor. 25 m till dagis. HALLELULJA!!
Jag blev så glad att jag nästan grät, det minimerar alla bekymmer.

Lite vind i seglen nu...hoppas det varar ett tag till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback