Packa

Lördag och jag är absolut döende i vad jag misstänker vara halsfluss, jag kan inte svälja och har feber. Bhuhu.
Perra jobbar så jag har hand om barnen samtidigt som jag helt enkelt är tvungen att försöka packa. Borta är dagarna då man kunde kurera sig i sängen med en god bok, nu gäller det att få barnen och mig själv att överleva.

Detta med packande, det är ju rena fasan och det var ju bara ett år sedan vi flyttade in här och jag packade allt i förra huset. Nu vill jag verkligen slippa flytta på ett tag, kunna komma till ro lite. Hur som helst så måste jag ju hela tiden packa så att allt hamnar rätt när det väl flyttas. Saker som ska ned i förråd eller upp på någon vind måste vara i ordning i sina lådor så jag slipper leta påsksaker i flera veckor nästa år. Sedan är det efter 5 år lite svårt ibland att komma ihåg vad man köpt tillsammans och vad som är mitt eget som jag bara kan packa. Perra bryr sig inte om glas och tallrikar direkt men jag vill ju att det ska bli rätt. Ingen ska komma och säga att jag stal Perras tårtfat som han fått av faster Agda.

Sedan ska jag stå på torget på bakluckeloppisen här i Fjugesta om 2 veckor och sälja sådant som ingen av oss vill ha samt massor av bebisgrejer. Jag försöker att inte bli sentimental när jag plockar bland bebissakerna men det är väldigt svårt. Bebistiden är slut och det är ju knappast säkert att jag får några fler. Kan ju inte spara på allt heller så nu måste jag försöka göra mig av med en del.

Det är tusentals saker jag måste fixa med innan flytten. Datorerna är tillexempel Perras så jag måste se till att kopiera alla bilder och filmer vi tagit under 5 år. Vi har förvisso säkerhetskopierat dem på skivor redan men nu måste det göras igen eftersom jag också vill ha dem. Jag måste genast öppna ett eget konto i en egen bank och kolla upp med att låna pengar för att ge perra för huset. Vilken ände ska man börja i? Det är så lätt attt bli handlingsförlamad så därför packar jag, och feber yrar, och packar, och hostar. Jag är en viking, jag fixar det här.

Kommentarer
Postat av: Jempa

Tråkigt att ni ska flytta isär.. För jag antar att det är det ni ska göra?



Men det blir väl bra till slut hoppas jag..

Postat av: Stina

Sälj inte alla bebissaker bara. Jag kan köpa det istället. :) Vi kan se till att komma upp och hälsa på och packa ner grejer. Bättre att din lillasyster får använda gamla saker än främligar :P Allt kommer gå bra gumman! Tänker på dig! Krya på dig!

2009-05-10 @ 11:35:24
URL: http://stinakall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback