I väntans tider

Jag lever! Jag vet verkligen att jag lever. Efter två veckors sjukdom med lunginflammation så vet man verkligen skillanden mellan att vara frisk och sjuk..att leva och att knappt inte göra det. Jag känner mig nästan euforisk nu när jag kommit ut på andra sidan. Det är vår och helg och jag är praktiskt taget frisk.

Nu till det bästa..Jag fick ju min lägenhet! Inflytt är 15e juni, först skulle jag få flytta in första juni men de ska renovera badrummet och det drog ut på tiden. Jag klagar inte, får en helrenoverad trea om 3 veckor. Toppen grejer! Förra ägarna hade rökt sönder lägenheten så den är helt sanerad och omgjord. Det tackar vi för.

Jag har packat mer än hälften så jag hinner lugnt färdigt detta på tre veckor nu även om jag gärna hade flyttat nästa helg redan. dagiset är det värre med, det verkar vara fullt i vårat område och det som fanns kvar var skitområden, jag har inte spenderat flera månader med att leta lägenhet i bra områden för att få in dem på dagis i slummen. Det måste ordna sig annars får jag slaganfall.

Nu är det lång ledigt men jag har barnen så jag har kallat in mamma som sällskap som sedan byts av med Nina. Jag är socialt uttörstad och har känt mig ganska ensam dessa veckor..det måste botas. Det ska grillas och drickas vin och jag ska njuta av den sista tiden i mitt hus. Sedan är jag citygirl  utan grill möjligheter. Jag ska inte ha barnen i midsommar från det ena till det andra så jag är lite handfallen, vad ska jag göra med min tid? Vad gör folk på midsommar?

Ska bara skaffa en säng. Vill ha en vit från Ikea med sängbord till men tillsammans med madrasser så smakar kalaset en del. Jag fantiserar om hur jag ska greja med min balkong, blommor och grejer, kanske mer hanterbart än en trädgård lika stor som en fotbollsplan.

Med ett försiktigt yiehoo börjar jag närma mig mitt nya liv. Känns än så länge fullt av möjligheter så här i gryningen av en ny epok, jag hoppas bara känslan består. i bakhuvudet gnager dock en känsla av förlust och nederlag och någon slags sorg över det som var..eller kunde ha varit. Den ska jag lämna bakom mig när jag för sista gången stänger dörren till mitt hus.


Kommentarer
Postat av: Kim

På midsommar kära Henny, ja då jobbar man, i alla fall om man har dig som chef ;)

2009-05-21 @ 13:43:29
Postat av: Kim

Ps. Jag har rast!

2009-05-21 @ 13:43:59
Postat av: ullis

Kul att du fått en fin lägenhet! Jag tror det kommer bli jättebra!

Postat av: henny

Kim-har du rast 13:43, det låter inte som rasttid..det ska jag genast se över.

2009-05-21 @ 21:51:38
URL: http://hennyk.blogg.se/
Postat av: henny

Ullis- ja, jag hoppas verkligen att det blir bra. Vad har förresten hänt med det där Pixmania?

2009-05-21 @ 21:52:43
URL: http://hennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback