The Soup Nazi

Jag är ett brinnande fan av Seinfeld, det är så klockrent med saker som sker i verkligheten (åtminstone min) bara uppskruvat en aning.

Nu känner jag mig som The Soup Nazi avsnittet lite grann....men på frisörnivå.

Jag har en favoritfrisör i Örebro där jag hade gått i flera år och blev alltid supernöjd med resultatet. Jag vet att hon kan vara lite tvär men jag gillar henne och hennes klippningar. Så hände det i somras som inte får ske. Vi flyttade och jag glömde min klipptid. Klockan 07.15 så ringer frisör(skan) och undrar var tusan jag är...jag skulle varit där klockan 07 för slingor!! Gahhh..Det var alldeles föresent att ta mig från Fjugesta och in...det var dessutm mitt livs viktigaste klippning då brorsan skulle gifta sig i Polen två veckor senare. Jag bad om ursäkt gång på gång men fick lusen läst av mig med meningar som- Vet du vad detta kostar mig? Nu har jag slösat bort tid osv.... Försiktigt frågade jag om det fanns tid senare i veckan eller åtminstone innan jag skulle åka. Det fanns det VERKLIGEN inte!!! Jag bad om ursäkt igen men fick till svar att det redan var gjort nu...sedan lade vi på.

Åhhhhh..vilken tomhet och fötvivlan..min frisöööööööör!!!! Sedan dess har jag testat två stycken som kostar lika mycket men som inte alls är lika bra. Jag vågar absolut inte ringa då jag känner att jag är persona non grata. Jag undrar om jag kan sätta på mig lösmustach och glida in....eller döpa om mig..eller banta bort masor av kilon (vilket jag iofs tänker) så jag blir oegenkännlig? Jag VIIIIILLLLLLL klippa mig där. The Hairdresser Nazi...Jag lever Seinfeld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback