Skattelotteriet!

Nu ni, nu är det snart dags för deklarationen! Det kanske är en fasa för vissa men för mig som ofta bara behöver godkänna ser jag fram emot beskedet som ett litet barn. Man brukar kunna logga in på Skatteverketshemsida för att se resultatet innan blanketterna kommer och det gör jag alltid. Det brukar ju vara otroligt spännande, som ett lotteri. Jag har oftast ett hum i och för sig vad som väntar men man vet ju aldrig om det kommer en överraskning. Som ni säkert förstår får jag aldrig restskatt för då skulle jag ju inte vara så här munter..

Pappa pensionssparar åt mig varje månad vilket jag får dra av på skatten, sedan är det ju fackliga avgifter samt  att jag i år kanske
får något för att vi sålde förra huset med förlust..eller får man inte det? Våran mäklare skulle sköta den delen av deklarationen men nu när jag skriver det känns det obehagligt luddigt och utom kontroll. Det där måste jag kolla upp imorgon. ..

Förra året fick jag nästan 10000 tillbaka hur som helst, och det är ju helt underbart lagom till semestern..undrar vad Tomten Skatteverket kommer med i år? Kan det räcka till ett mindre hus på Ibiza eller blir det en Vesuvio på pizzerian i Fjugesta? Spänningen stiger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback