Nu snöar det igen..

Vilket jäkla omöjligt land detta är, var är våren nu då? Jag blir lika sur varje år det kommer bakslag, att jag aldrig lär mig..
Jag känner mig så slokörad att jag måste muntra upp mig själv med bilder på hotellet jag kommer vara på inom 6 dar. Det är 4stjärnigt och ligger rätt långt söder ut i egypten nära Marsa alam, all inclusive var ett måste med kidsen då deras hunger och aptit är otroligt nyckfull. Tack bästa syster och Andreas för att ni fixade med Apollos nära och kära rabatter, annars hade det blivit skitdyrt och det vill man ju inte =)



här är en bar i poolen, sådant gillar vi!!!



Hotellområdet ser nice ut



...och Lobbyn



..och poolen för tusan..kan den bli större?



Nu tänker en massa människor : Fy tusan va trist med Svensson semester på all inclusive men ärligt talat så är detta precis vad jag behöver just nu. Sol, bad och en och annan öl....jag orkar inte med två ungar och massa sightseeing det blir bara katastrofsituationer. Jag kommer bli en mamma som tar med sina barn till storstäder också men så länge Caesar åker så här mycket vagn så är det för meckligt att hålla på med. N.Y och L.A får vänta något år. Vi ska dock garanterat dit! Jag har dessutom varit i Egypten tidigare och åkt runt i flera veckor och då sett pyramiderna flera gånger samt British Museum och massor av annat så denna gång blir det bara gräva i sanden resa. Vi är ju 12 stycken som åker så jag hoppas på barnvakt så jag kan åka ut och snorkla med delfiner och jättesköldpaddor. Att simma med delfiner är ju en dröm som nu SKA gå i uppfyllelse.

Jag är lite kluven inför Egypten dock då jag sist råkade ut för bilolyckan från helvetet mitt ute i Sinaiöknen. Bilen blev krossad och jag och min kompis Homer fick åka ambulans till ett lokalt sjukhus där vården var obefintlig. Jag hade fått taket på bilen nedtryckt på huvudet när vi landade upp och ned men fick bara en treo med rådet att åka tillbaka till Kairo. I vad? Bilen var ju krossad och istället blev vi förda till en egyptisk polisstation där ett långdraget förhör började med Homer som hade kört bilen och satt mig som turist i fara. Den stackars turisten (jag) brydde de sig så pass mycket om att de låste in mig på en gård som vätte mot de häktades rastgård. I solen utan mat eller vatten fick jag stå i timmar medans mina medfångar stirrade genom en glipa i muren, av ropen att tyda hade de inte sett en 25åring i kjol på mycket länge... Jag kände mig en smula liten då vill jag minnas...

Sedan fick vi lift till Sharm el Sheik av en truckchaffis och sedan vidare till Dahab och hamnade utan cash (försvann i olyckan) i en hydda vid stranden. Efter några dar så tog vi en taxi i 12 timmar tillbaka till kairo (tur att Homer var/är en smula rik så att sådant var genomförbart) Som tröst för detta hyrde Homer ett utomhusbad med lite betjänter åt oss en dag så jag inte skulle deppa =) Now that is a man that knows how to treat a woman!

Nåja, det jag ville ha sagt är att Egypten can be scary shit om man råkar illa ut....så därför känns charter denna gång med barn lagom soft. Så fort mamma får lite ork och även ni så ska vi dock backpacka i Australien barn...det lovar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback