Marsa Alam

Jag har ju varit på semester...
Vi åkte till Marsa Alam som ligger i södra egypten vid kusten. Vädret var egentligen perfekt med sol varje dag men inte för varmt då det blåste en del. Hotellet var det finaste jag har bott på, riktigt lyxigt måste jag säga. Maten var toppen men jag avstod iofs det mesta pga lite dietande även på semestern samt rädsla för matförgiftning. Min bästa vän var alcogelen som användes flitigt. Nelly åkte ändå på något skit och spydde rejält en dag men blev oerhört sliten efter det och återhämtade sig knappt tråkigt nog. Mamma som var med spydde också i olika omgångar så våra svenska magar gillar nog inte afrika mat i alla lägen.

Vi hade ju all inclusive så det dracks en hel del men jag tror skiten var utblandad med vatten då jag knappt kände att jag druckit på hela veckan. Vi snorklade en del och åkte ut till Dolphin House där man skulle se delfiner, vilket vi då inte gjorde förräns vi kom upp i båten igen....grr..men hellre en båtdelfin är ingen delfin alls. Annars var snorklingen superbra, fanns ett husrev vid hotellet som var fantastiskt. Vi var ju 12 stycken som åkte vilket var skönt emellan åt då det fanns många att umgås med och många händer till barnen.

Sedan var det absolut ormar i paradiset, det ska jag inte förneka men jag har bestämt att jag inte kan skriva om vissa saker här..åtminstone inte förtillfället. Jag kan bara kort säga att jag tror egyptierna blir förvånade över att svenska familjer kan ha familjeintriger a la Italian style. Nina du ska få höra alla detaljer tillsammans med några liter vin snarast.

Det var hur som helst skönt att få gå i ljumna solnedgånger med tusentals doftande blommor och fågelkvitter, nu ser jag sååååå fram emot sommaren. Tänk att få grilla och sitta tillbaka lutad i en stol i de sista solstrålarna...ahh... inte många veckor kvar.


Förövrigt kan jag säga att jag är så sugen på att umgås med en hel del personer. Stina och Andreas träffar jag i påsk. Jag vill träffa Nina för vin och jag har fått kontakt med Frank igen!! kom att tänka på honom efter lite tyska ord för nån vecka sedan och nu ska vi nog försöka ses igen..kulkul!! Sedan vill jag afterworka med tjejerna på jobbet samt att jag måste få till utlovad tjejkväll här i Fjugesta. Jag har en klassåterträff som jag är administratör för också så nu är det en hel del att stå i...skönt att vara upptagen så jag inte behöver ägna vissa saker så mycket tankeverksamhet.

Mitt dietande går strålande men problemet är att jag blir mer röksugen då jag är hungrig, får fokusera bort det.

Ja, vi går sannerligen mot ljusaretider...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback