Jag hör musik!

Jag blev lite inspirerad till detta inlägg av en kompis blogg där han skrev om en låt som han identifierade sig med och han lyssnade på den om och om igen när han var deppad. Jag känner igen mig lite i det där men det är ju då oftast positiva låtar och jag fungerar lite som Ally McBeal att man hör dem i huvudet=) haha nej jag är inte galen utan det där gör väl alla...att man lyssnar på en låt som sätter sig och sedan går det inte att bli av med den även om den nödvändigtvis inte är världens bästa. Nu hör jag Lasse Lindh i skallen vad jag än gör..

"I dag ska bli dagen när jag fångar dig.
I dag ska bli dagen när du, du blir min.
Du tror ingen ser men jag har sett dig och vet att du längtar bort
och jag må vara luggsliten och skev men aldrig fel.

Jag ska slåss i dina kvarter,
dansa gata upp, gatan ner,
jag ska skrika ut ditt namn,
så alla vet.
Jag ska slåss i dina kvarter,
dansa gata upp, gatan ner,
jag ska bygga dig en sol i luften och dina drömmar ska jag bo.

I dag ska bli dagen när jag välter dig.
I dag ska bli dagen när du kysser mig.
Och vi har väntat för länge och saker har kommit emellan men aldrig mer
jag ska skrika så högt att änglarna ramlar ner.

Jag ska slåss i dina kvarter,
dansa gatan upp gatan ner,
jag ska skrika ut ditt namn,
så alla vet.
Jag ska slåss i dina kvarter
dansa gatan upp gatan ner,
jag ska bygga dig en sol i luften och dina drömmar ska jag bo.

Kom som du är kom vackra kom.
Kom som du är kom vackra kom.
Kom som du är kom vackra kom.

Jag ska slåss i dina kvarter,
dansa gatan upp gatan ner,
jag ska skrika ut ditt namn,
så alla vet.
Jag ska slåss i dina kvarter,
dansa gatan upp gatan ner,
jag ska bygga dig en sol i luften och dina drömmar ska jag bo."

...som sagt..inte alls bäst på något sätt och inte min typ av musik egentligen men den gör mig på skitbra humör=)

Fast jag fungerar iofs lite så att jag söker upp musik som passar mitt sinnestillstånd och just nu är det ju snart vår så man kan ju inte låta bli att vara lite lycklig. Snart är det väl dags för Bob Marley för han är ju sommar, något att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback