Aicha!

Nu spelar jag lite Aicha med  fransalgeren Cheb Kaleb. När jag spenderade en längre tid i egypten för massor av år sedan så poppade min kompis Homer denna på bilens bandare (haha japp ingen cd för då skulle vi bli av med bilen enligt Homer). När bilen sedan blev en centimeter hög efter att vi voltat några gånger så var jag så fast för denna låt att jag kröp in i vraket och lyckades få med mig bandet som var oskadat. Alltid när jag lyssnar på låten kommer jag tillbaka till värmen och solen och Egypten, det är en av de där låtarna som kanske inte egentligen är bra men den tar en ögonblickligen tillbaka i tiden. Sedan kom Outlandish med en annan version av låten men den gjorde inget för mig alls. Det ska vara denna version på franska och arabiska, annars är det inte Egypten för mig.

Nu kanske Homer som råkar vara tillbaka i egypten igen efter massor av år i Paris kommer och hälsar på när vi är nere. Det vore suveränt roligt fastän både han och jag har konstaterat att vi två tillsammans har en sjuk förmåga att hamna i skumma situationer tillsammans som till exempel olyckan och polisförhöret efteråt. Vi pluggade ju ihop i kanada och han var min bästa vän där..men även då hamnade vi i trubbel bland annat hamnade vi i en knarkrazzia (hinner jag kanske jag återger den overkliga händelsen innan  jag åker) Nu är vi ju äldre och klokare så nu kanske det blir en slät kopp kaffe i skuggan och snacka gamla minnen istället ...vad kan gå fel? =) Tur att det precis varit fredag den 13:e...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback