V

6:an har börjat köra repriser av V. Nu har väl serien gått några gånger men trots att jag nu är vuxen (eller låtsas) så känner jag fortfarande ilningar i magen av de första 15 sek till introt. V var någon revolutionerande när det kom. Hela familjen klistarad vid tv:n. Man hade på känna att allt inte var som det skulle och chocken när Diana för första gången slet av sig ansiktet och blottade en grön ödla var förlamande. Jag vet att mamma mumlade något om att jag nog inte borde se V men jag skrek rakt ut att ALLA!!! barnen i min klass minsann fick se (vilket absolut inte var sant).

Där lade jag en fin grund till en nätt liten mörkerrädsla som varade 10år framåt.

Nu när jag ser V med dagens teknikögon så är det ju riktigt B och jag förstår inte alls vad som gjorde mig så rädd, Avtrubbad av våld och skräck under hela 90 och 2000-talet höjer man knappast på ögonen för en hamsterslukande docka men jag älskar "Pavlovshundar " effekten på min enkla varelse som gör att jag fortfarande ryser av introt...


Kommentarer
Postat av: Jempa

Jag minns också hysterin. Vi var och campade en vecka hela familjen, och det blev panik då vi inte hade tv med oss. Som tur var hade några mer rutinerade campare med sig en liten svartvit så vi kunde kolla.. Man glömmer ALDRIG råttätandet och i mitt huvud såg det mycket bättre ut.



Nu när jag såg hur det såg ut på riktigt var det sjukt roligt.. :)

Postat av: Anonym

Jag var ju bäbis då och fick inte se;)

Men hade samma känsla för Twin Peaks. Till och med i vuxen ålder fick jag nästan panik av rädsla bara jag visste att programmet skulle visas och såg jag reklamen med Bob så var det kört.

2009-06-07 @ 21:27:40
URL: http://vinmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback