Flytta

Så kom då äntligen dagen som jag och Perras sett fram emot  ett bra tag nu..Dagen F som i FLYTT.
Flytten tjuvstartade igår då jag egentligen skulle stannat längre (hade varit skoj) på våran företagsfest men Perra ville komma igång eftersom jag fått nyckeln så det kändes inte valfritt. Ändå fram till halv 9 bar vi grejor igår, tillsammmans med Caesar som visade stort tålamod och överseende.

Imorse var det dags igen även om vi försov oss en timme så gick det hyfsat bra, plockade upp  Nina som bärhjälp och så började bärandet. Första vänderna var vi entusiastiska och sprang upp och ned men efter nån timme så blev benen helt stumma. 3 våningen utan hiss kanske inte låter så farligt men vända nummer 127 är inte att leka med. Turligt nog tänkte jag att jag inte behöver ha ångest för att jag inte tränar nu i några dagar så humöret förblev intakt.

Magnus anslöt vid det sista lasset men då hade alla nått sin fysiska smärtgräns och vi satte av till Pizza Hut för all you can eat istället. Jag bjöd mina flyttgubbar och genom Perra fick vi verkligen valuta för pengarna..samt  genom Ninas mjukglasssätande med olika toppings.

Nu är jag hemma igen och måste samla ihop det sista inför sista släpet imorgon, skönt att man ser slutet men mindre kul är att jag är världens mest klantiga person. Jag glömde att ringa Eon i torsdag iom att det blev så körigt på jobbet så nu får jag bo utan el i 2 dar, dessutom är inte badrummet klart så jag har heller ingen dusch förrän måndag kväll. Får duscha i huset en sista gång imorgon så jag klarar mig till måndag kväll =). Det var hot om att det inte heller skulle finnas toalett men den var tillbaka satt iallafall..tur i oturen.

nej..nu måste jag väl krypa ner i källaren och fixa det sista då..lite sorgligt att inse att imorgon är det adjö till mitt hus förevigt. När jag stänger dörren imorgon så är det inte längre mitt, det är barnens men inte mitt hem längre känns ju skumt men allt har sin tid och det är en mening med allt. Kanske träffar jag drömprinsen imorgon och då var detta tvungen att ske för att jag ska kunna vara med den jag egentligen borde vara med...fatalistiskt dravel? Ja, men jag är ursäktad eftersom jag är en zombie

Kommentarer
Postat av: Stina

Skönt att flytten är avklarad nu iallafall. Vi får se till att komma ner och hälsa på. Tyvärr så jobbar jag så konstigt i sommar och är typ aldrig ledig två dagar i rad :( Men du och mamma kanske kan komma hit något och sedan får vi försöka ta oss till Örebro sen. Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback