Vårkänslor!

Nu kommer den snart, jag känner det i luften och urtidsmännsikan i mig jublar över att snart ha överlevt ännu en vinter.

Jag pratar alltså om våren såklart!! Denna härliga underbara tillställning som nämar sig med stormsteg.

Idag sken solen över Örebro och det var nästan varmt (dvs kanske 3-4+), dessutom hade lönen kommit vilket ytterligare bidrog till glädjen. Jag bestämde mig för att njuta av våren efter jobbet genom att shoppa på stan inför helgens festligheter. Jag slutade inte förräns 5 och solen var inte fullt lika stark som mitt på dagen men jag kände ändå för att le, sjunga och dansa. Glad i hågen shoppade jag lite smink och när jag kom ut var det lite mörkare..och var det inte lite kallt? Jo...och sedan var bussen sen igen..och full! När jag 45!!!!!! minuter senare klev av i Fjugesta kände jag inte för att sjunga eller dansa längre och det var mörkt.

Jag gick in och köpte bröd på Konsum...varför jag handlar där är en gåta då de är så jäkla otrevliga. Vad hände med servicemindness? Jag stod i kön då brödpåsen som uppenbarligen var sönder släppte ut bröden i korgen och lite överallt. Jag ursäktade mig till kassörskan att jag var tvungen att hämta en ny. Varvid hon svarar Jasså?! med en min som liknade en gammal murklas..Herrgud människa..jag sliter väl inte sönder påsen själv i kön? Jag ska aldrig mer handla där...inte förrän i helgen tidigast i varje fall..det ska nog lära dem!

När jag sedan gick hem var det kolsvart och jag kände mig både hungrig och irriterad. Jag stirrade stint ned i backen med små vassa snöflingor dansandes vid fötterna. Halkade nästan på en isfläck och fick hoppa i snövallen på uppfarten..Vintern var tillbaka och det med besked.

Kommentarer
Postat av: Stina

Våren kommer snart, vi behöver bara bita ihop en liten stund till! Kramar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback