FL språket..inte i min mun.

Jag är ju inne på Familjeliv varje dag nästan. Där hänger jag mycket i syfte att skriva om och få inspiration till barnkäder, recept m.m

Det jag dock har fruktansvärt svårt för är alla dessa specialuttryck för saker. Familjeliv är för mysigt och hemtrevligt för att skriva ut vad man egentligen menar..se nedan exempel på detta som jag tog ur deras nya tidning

Mysa=ha samlag
Tant Röd=menstruation
Vitkissa=få utlösning (de som använder deta uttryck kan ju inte vara könsmogna)
Myspinne=mannens könsorgan (denna är ju så löjlig att jag knappt kan få ned det på pränt)
Mysrester=sperma (jag tror jag avlider)

Jag skulle tycka det var betydligt pinsammare att skriva dessa omskrivningar i ett inlägg än att kalla saker vid dess rätta namn. Nu är jag inte heller något större fan av k-ordet eller f-ordet (haha..titta..jag är kanske lika löjlig eftersom jag inte kan skriva ut dessa heller) men det får inte gå åt överdrift åt det andra hållet heller


Nu vet jag att inte alla på FL använder dessa men ändå överraskande många, jag kommer dock aldrig ansluta mig till denna special vokabulär..jag är väl vulgär.

Kommentarer
Postat av: ullis

Alltså.. jag vet inte om jag i egenskap av lillasyster överhuvudtaget borde låtsas om att jag förstår något av det du just skrivit om, men det där är bara fel. Så fel. Mysrester... jag ryser. Man kanske borde slå ihop det så det blir "myster" istället, då kommer ingen utomstående förstå nånting.

Postat av: Henny

Nej, som storasyster hoppas jag att du bara har erfarenhet av sådant här via skriftligt matreal.

2009-02-24 @ 10:08:50
URL: http://hennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback