Slut

Jag är psykiskt slutkörd. Trodde detta skulle gå hyfsat lätt men imorse fick jag mail av Perra som deklamerar att han inte vill ta över huset utan att han vill att vi säljer det. Stön. Otroligt omständigt blir det. Allting är ju beroende av det andra hitta lägenhet-söka dagis-säga upp dagis-flytta och så vidare. Varför kan ingenting gå smidigt? Det ska alltid bli en massa tjafs. Påmin mig om att aldrig någonsin flytta ihop med en karl igen. Singelskapet är det enda rätta för mig.

Usch va bitter jag är, tur att jag kommer härifrån till valborg. Först upp till Gävle till mamma och även pappa samt glädjande nog lillebror som är i gävle på besök. Sedan till Stockholm på lördag och träffa Stefan och Jonas, de kan nog få mig på bättre humör..samt Stockholm överhuvudtaget.

Sedan är det lägenhets letandet...Nu har jag två gånger hittat bra lägenheter son någon skithög snor framför näsan på mig. Man kan mörda för mindre. idag var jag och kollade på en toppen lägenhet på söder, jag är dock nummer 9 i kön så oddsen är väl lika stora som högvinsten på lotto....däremot får jag säkert den där jäkla svininfluensan som väller in över världen...det är liksom upplagt för sådant nu.

Nä, nu ska jag sluta sura och uppskatta att det är vår och soligt.

Känner för ett glas vin..men den varan blir det ju mycket av hos mamma i morgon...får väl vänta. Sitter här med sol, trädgård och vin men ingen att dela med. Öken. Nä nu var jag tillbaka i deppet igen.

Kommentarer
Postat av: Andreea

Hej, Henny!



Ta det lugnt, allt kommer att ordna sig.

Ibland blir det extra jobbigt, men det kommer att bli bra till slut.

När det är som svårast tänk på vilka underbara barn du har och jag garanterar att du blir glad på en gång!

Lycka till med lägenheten också, hoppas att du hittar det som du vill ha så snart som möjligt! Vet ju själv hur det är nuförtiden att skaffa bättre boende...Det känns som att vi inte har någon chans att få lägenhet med uteplats!

Vem är egentligen dessa personer som alltid är före i kön med tusentals poäng?!?

Postat av: Stina

Det kommer lösa sig, men jag förstår att det känns tungt. Mycket som ska klaffa. Många kramar från lillasyster!

2009-05-01 @ 11:51:41
URL: http://stinakall.blogg.se/
Postat av: henny

Tack andrea! det värmer! Nä...alltid nån som är före i kön, hopplöst

2009-05-07 @ 18:19:11
URL: http://hennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback