Påskigt värre

Påskhelgen har vi spenderat hos syster och Andreas i Växjö vilket var riktigt riktigt nice. Vädret har varit helt otroligt hela helgen och Växjö var en jättefin stad. Stina och Andreas hade fixat världsbäst mat och lägenheten de har är toppen, jag blir riktigt avis, så vill jag och barnen också bo. Det är ju ingen hemlighet att jag och Perra verkligen är klara med varandra förhållandemässigt och jag letar ivrigt lägenhet i stan. Känns härligt att få komma tillbaka in till Örebro med alla mina vänner där och samtidigt är Perra och jag fortfarande bra vänner så jag hoppas det går smärtfritt. Problemet är ju huset, vi har ju gått länge i dessa banor men det är ju lågkonjunktur och vi vill inte gå härifrån med skulder, usch va jobbigt det är att vara vuxen ibland.

Jag har tittat på en trea i stjärhusen. Den var i etage och jättefin men kostar 6600 i månaden vilket är lite mycket, i veckan ska jag kolla på en enplans trea i samma område som är 1000kr billigare iaf.

Konstigt hur livet blir, jag drömde inte direkt om att vara ensamstående mamma då jag vet hur jobbigt det är från min egen mammas erfarenheter som hade mig och brorsan ensam i början på 80 talet men vad gör man? Detta blir ändå till det bästa för alla. Jag vantrivs så förskräckligt i Fjugesta och Perra vill helst bara dyka på alla sin lilla fritid så det finns inget annat kvar.

Perra var ju med till Växjö trots att vi inte längre är ihop och vi fungerar jättebra som vänner (vilket egentligen är vad vi i huvudsak alltid har varit) detta beslut.

Nu är han på dykfirman med barnen (igen men nu kan jag ju inte längre reta upp mig =)  ) så jag får en stund själv att sortera tankar vilket är skönt. Imorgon går jag in och jobbar medans han äter middag med barnen och hans familj, jag vill inte vara med där för det skulle bara kännas skumt nu. Hoppas det regnar  imorgon så man slipper längta ut alltför mycket =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback