Vardag igen...

Jaha, då var påsken över då. Vardagen slog till med full kraft då jag blev ensam med ungarna igen och det var riktigt skitväder ute igår samt att öppna förskolan var stängd och Anna-Lena som jag brukar umgås med farit till Fagersta och de andra faktiskt börjat jobba igen...boring! Vi var visserligen och handlade, var ju tvungen att göra våfflor på våffeldagen men annars var det att uggla inne..Både Nelly och Caesar blir riktigt jobbiga när vi sitter inne en hel dag..gnabb och tjurigheter blossar snabbt upp. Inte blir jag bättre jag iofs...fick dock den glädjande nyheten att jag får tillbaka nästan 13.000 på skatten, det gjorde mig oerhört munter.

Vägde mig också och insåg att påsken inte varit så farlig, jag hade inte gått ned men heller inte upp..nog tackvare att jag cyklat 1,5 mil varje dag i påsk på träningscykeln för nyttigt har jag då inte alls ätit. Vi var till Rusakulan med Magnus och Jenny på Påskdagen, vädret var strålande men iskallt. Kände inte mina fötter efter 15 min...hade dock mina tennisskor i snön så kanske finns det skyll dig själv faktor. Vi grillade korv och tittade på utsikten över närkesslätten..mycket vackert. Kul att komma ut i naturen lite, har inte grillat korv på säkert 15år..men gott var det...och som sagt onyttigt..korv är ju ett big nono annars. Caesar hade kanske inte så kul då han satt i knät invirad i filt hela tiden pga kylan. Skall bli så skönt när man kan ha honom gåendes eller krypandes själv på marken..trist och bära hela tiden.

På annadagen var jag och Nelly på kumlabadet medans Perra hade dykkurs. Caesar fick kvalitetstid med farmor och farfar. Nelly som hatar att duscha har iallafall blivit som en fisk i vattnet, hon åkte ruschkana och hoppade från kanten och försökte slänga sig ur min famn trots att hon inte bottnade. Kusinen Sandra var också med och förstärkte det roliga..roligt att hon äntligen gillar att bada...då kanske vi kan åka med henne och jag och Perra turas om att ha Caesar så en av oss kan motionssimma lite.

Förövrigt är jag helt slut här hemma nu när Caesar står mot allt och ramlar hela tiden. Ständigt passande samt att han står nu och sliter ned tidningar m.m som han älskar att äta. Konstig unge..min egen gjorda mat på tex oxfilé spottar han ut men Nerikes Allehanda samt jord och skit från skorna i hallen går ned lekande lätt.

På söndag kommer som sagt Stina..kul för det var länge sedan som det känns..hon är upptagen med kärleken som är henne väl förunnat..saknar dock de täta besöken och färre blir det väl med flytten till Växjö...vi får väl ta bilen ned och hälsa på i sommar. Sommar verkar dock det inte bli här med all snö som kom..grrr..blä va less jag blir. Jag hade kommit igång med att gå så bra i motionsspåret men med denna snö går det ju inte..snälla vår kom nu!

Beställde en skinnjacka från Ellos, brukar inte handla där men när jag ahde halva priset slog jag till på den iallafall..jag tro jag har en sjukdom som tvingar mig att köpa skinnjackor...vetetusan hur många jag har..men fler finns det plats för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback