Tillbaks

hej kära blogg..nu är jag tillbaks.
Fick för mig att jag inte hinner skriva blogg men i ärlighetensnamn så surfar jag på jäkligt mycket skit annars som tar upp min tid...hellre skall tiden läggas på lite  skapande av vardagshistoria. Sedan sist så växer såklart kidsen så det knakar. Caesar tar sig nu fram på egen hand ålandes, han har även hunnit fått 4 tänder. Det är inte så mycket kvar av mammaledigheten, vill ju jobba i augusti igen..känns lite sorgligt då detta nog är mitt sista barn.

Andra nyheter är att brorsan skall gifta sig i Polen i sommar, biljetterna är redan bokade..för mig och Perra alltså..ungarna får vara hos farmor och farfar för nu vill mamma och pappa ha lite ledig festtid. Ölen sägs kosta 7kr litern så jag misstänker att Perra kommer att njuta i fulla drag=). Inför denna stora dag måste man ju göra sig vacker så nu tränas det och går på diet här. Jag och Perra funderar på att köra ren Cambridgekur om några veckor. Man äter alltså bara tre drinkar per dag. jag vet dock inte om alla familjemedlemmar överlever en sådan kur så vi får se hur det går, man kan ju alltid försöka iallafall. jag har gått ned 8kg iallafall sedan 4:e februari så jag känner mig duktig än så länge...gäller väl att skynda sig innan grilltiderna kommer..då är det inte lika kul att banta..men det går väl att bara äta sallad och kött också anatar jag.

På onsdag far vi till Tallinn, det skall bli riktigt kul att komma bort samt att farmor och farfar är med så man kanske kan få fria händer någon minut. Caesar är fruktansvärt mammig så han vill gärna vara med mig konstant vilket ibland går en lite på nerverna..men han är ju så bedårande att han är förlåten. Nelly gör stor språkliga framsteg dock blir inte alltid allting helt rätt..Lampa blir Slampa och Fika blir Fitta....Perra tycker det var oerhört kul att uppmuntra henne att säga att mamma är fika och lampa..suck..manlig humor. Barn är ju så högljudda dessutom..när vi är i Edsbergsprästgård för att sjunga bebissång så ropar alltid Nelly högt efter fika..eller..ja..fitta. Det ordet känns en smula malplacerat på en prästgård och jag känner mig synnerligen obekväm..försöker mumla fram..-ja, se barn..och tittar oroligt på de andra mammorna för att se om de tänker ringa socialen imorgon.

Ikväll kommer Nina och skall dricka vin..och nej man skall ju inte dricka vin när man bantar men tar man bort alla glädjeämnen i livet kan man lika gärna släcka lyset. Skall ordna lite plockmat så alla kan äta vad de vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback