Påsk

Så var det ännu en påsk och med den stack våren sin kos. Tusan va kallt det är..skit nu när man är ledig..kunde ju kanske gjort utflykter med ungarna annars..och jo..det finns för trist väder trots kläder eller vad det nu heter. Vi var på påskmiddag igår på långfredagen hos Perras föräldrar med massor av godis och mat men jag höll mig hyfsat..ingen choklad och efterätt eller ens alkohol minsann. jag körde och Perra fick dricka lite. Idag är det påskafton och nu fasar man väl för alla tiggande ungarn som kommer att knacka på idag..tur att ringklockan inte fungerar. Själva skall vi väl klä ut kidsen men tiggeri i grannskapet blir det inte tal om utan det får bli en runda till kusinerna och farmor och farfar. Annars blir påsken  lugn..ingen mamma eller syster på besök tyvärr men vi skall väl träffa Magnus och Jenny imorgon som bruna och fina kommit hem från Indien resan..usch va avis jag är på hur härligt de verkar ha haft det. De sa dock att det hade varit jobbigt att vara där med barn så jag får väl trösta mig med den tanken iallafall.

Caesar utvecklas och ställde sig igår upp själv för första gången så nu tränas det hela tiden med en hel del friafall och blåmärken..men han måste väl få öva trots att jag tycker att han kan ligga på en filt helt stilla många månader till så han inte skadar sitt lilla äggskalshuvud. =)

Nästa vecka kommer iallafall Stina och vi skall gå på mediumet Terry Evans, skall bli intressant..jag är skeptiker men en nyfiken sådan.

Kommentarer
Postat av: ullis

Det finns inga dåliga kläder, det finns bara dåligt väder, brukar jag hellre säga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback