Midsommar

Naturligtvis var det kasst väder som sig bör på en svensk midsommar, våra planer fick ändras från att vara hos oss till att vara hos Magnus och Jenny som har inglasat uterum. Det var dock mycket trevligt med grillat o färskpotatis, vid 20 tiden gick vi hem till oss för att spela RISK och söva kidsen(supa hela natten midsommrarna känns långt borta..får nog vänta något år=)...Nelly höll sig dock vaken till halv 12 och Caesar till halv 11...våra barn hatar sömn. Eftersom vädret sög så slapp vi iofs dansa grodorna runt stången vilket var positivy, jag hatar sådant men känner ett visst kulturansvar gentemot Nelly så nästa år får jag väl.....tvinga Perra..haha. 

Nu är tyvärr Caesar sjuk och snorig den lilla stackaren...hoppas detta är det sista vi är sjuka nu när Nelly inte skall gå hos dagmamman förräns i höst igen. Perra har varit rejält dålig och har precis avslutat penicillinkur. Nästa vecka har han semester och Stina kommer hit, vi skall hinna med Skansen besök så det ser jag fram emot. Tror iofs kanske att Nelly inte bryr sig så mycket om djuren då vi i helgen var på stora holmen och kollade på getter, kaniner och höns..Nelly brydde sig mer om sin Palle Kuling tablettask än att titta på djuren.

Polarn och Pyret har rea nu och det skär i mig att inte kunna åka ned på stan då Caesar är krasslig....gahh..alla randiga Musse kläder tar ju slut. Mitt stora ilandsproblem för dagen.

Sedan måste jag boka sittplaser inför greklandsresan på planet..fick reda på att de redan är släppta..herregud..måste boka så inte resan blir en mardröm..vilket den kan tänkas bli ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback