Hett om öronen

Hett i alla bemärkelser...äntligen är värmen här, underbart! Det som är mindre härligt är att Nelly har haft 4 dagar med 40graders feber vilket har gjort att hon knappt sovit. Caesar har smittats av Nelly och är snuvig och har hosta samt har inte heller sovit de senaste två nätterna..jag känner mig som en zombie. Hade jag inte haft två sjuka barn så hade det varit så nice att ligga vid poolen med en bok men nu blir det till att vara inne..buhuh. Igår gjorde vi i ordning poolen iaf, det tar verkligen en hel dag och då har vi inte klorat den ännu, måste ske idag så vi kan bada i helgen. Nelly var på öronkliniken på USÖ i förrgår och hon kommer få rör inopererade då hon har så mycket vätska bakom trumhinnorna att hon med stor sannolik inte hör så bra samt att hon ju har öroninflammation konstant..detta får dock vänta till hösten då det är slut på badandet. Fast det kanske inte blir ngt badande, Nelly har ju fått för sig att hon är livrädd för att bada..grinar bara hon ser badbaljan hemma. Jag måste börja med terapi på altanen och blåsa upp hennes minipool och försöka försiktigt få henne att gilla att bada igen. Förra året var hon ju orädd och badade i stora poolen med ärmpuffar bara 10mån gammal. Vi måste fixa Caesars pass snart också, konstigt med passen..sedan skall de ha passen tills de är 5år...ingen lär ju se vem 2 mån bebben på passet är.

Skattepengarna är på ingång, de skall väl läggas på en värmepump..blä va trist..men jag vill inte frysa i vinter. Sedan skall det börjas sparas till mexicoresan som jag hoppas vi kommer iväg på i vår beroende på om Stina fixar ngn bra deal..och OBS´beroende på hur resan i augusti går..blir det en mardröm så väntar vi nog ett år innan vi åker igen så kidsen hinner växa till sig. Nelly är ju duktig nu ändå, hon förstår så mycket av vad man säger vilket är både roligt och underlättar livet.

Jag behöver en svartsnickare som fixar tak över altanen!!! Perra jobbar ju hela tiden så han lär inte fixa detta och jag blir galen om vi inte får ett tak så vi kan äta ute även om vädret som det ofta i sverige är..dvs uselt. Hade varit nice att vara ihop med en Martin Timell ibland..eller ännu hellre att man kunde göra sådant där själv!


Usch..det är mycket som måste göras som liksom inte blir av...jag borde riva bort alla buskar på framidan och plantera rosor, borde köpa ny grill, borde tvätta all tvätt, borde rensa ogräs, borde plantera mina solrosor, vattna, diska...det bara hopar sig men med ungarna hinner man inte med mycket men jag får ångest av allt som bara ligger. Jag behöver absolut hushållsnära tjänster...en städerska samt en trädgårdsmästare...nu skall jag bara bli ekonomiskt oberoende. Man kan vinna 75mille på travet i helgen dock har jag spelat massor på V75 men vinner aldrig en krona..slita ihop miljoner på sitel känns lika långt bort...hmm..måste komma på någon bra idé som gör mig rik. Har beställt kläder för 1000kr på HM precis så nu fattas det ytterligare 1000kr till mitt miljonärsliv inget till mig utan bara tillbarnen som vanligt. Kul för Nelly och Caesar som har massor av snygga kläder medans deras mamma klär sig i trasor snart =) jag är lite besatt av barnkläder jue...hänger med i trendmärken (även om jag inte har råd) samt vad som går bra på tardera plus att jag köper mycket också (tyvärr säljer jag inget)..vore kanske kul att ha en internetshop med barnkläder men då måste de vara speciella.

Nej nu gastar änglarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback