Att tystnad kunde vara så skönt..

Nu sover båda mina raringar så jag kastar mig in här och skriver nån minut. Livet som tvåbarnsmor rullar på, hittills har jag ju inte varit ensam så mycket för Stina och mamma har varit här i skift. Nelly verkar gilla lillebror nu och är mycket gladare så det går bra faktiskt, men det är klart att det är lite skönt med egen tid nu när båda sover. Idag har vi varit och vägt Caesar och äntligen börjar han gå upp i vikt ordentligt, jag har tyckt att han sett tjockare ut men fick det bekräftat idag då han ökat 500g på 10dgr. Ammar gör jag iofs konstant så konstigt vore det om han inte gick upp. Mamma och jag har varit till marieberg när hon var här och klämde både ikea, affärer och blomsterlandet..jag var orolig för att Caesar skulle börja gasta för jag gillar inte detta med offentlig ammning men han var så lugn hela resan. Vet inte hur jag skall komma över det där med att amma på stan, gör jag det inte blir vi ju fängslade hemma. Ikväll skall Perra på fest med jobbet, jag blir såklart hemma..börjar verkligen bli sugen på att komma ut och göra något kul men det blir ju lite krångligt..får väl hålla mig ett tag. Poolen måste göras ren i helgen, inte för att det är badväder (värsta skitvåren) men vore skönt att få igång den om värmen slår till.

Vi har planerat lite inför sommaren. Perra har knappt någon semester men en vecka på västkusten blir det sedan även veckan i grekland. Han skulle visst ta dagar här och där också, lite trist men skönt att Stina och mamma nog kommer en del så jag slipper vara så ensam. Jag har en väldig tur att jag ialllafall känner 5 mammor här omkring som man kan ta en fika med så Nelly får leka av sig lite. Roligast av allt hade väl varit om Stina också bodde här i Fjugesta med en bebis men det kanske inte är så lätt ordnat =) Vill bara säga att jag tycker så mycket om dig lillasyster, alltid kul att ha dig här! När mamma meddelade att du skulle komma till världen var jag väl inte överlycklig men sedan dess förgyller du mitt liv (nåja, när du stal alla mina klistermärken och klistrade upp var du mindre älskade men..men) kramar i massor.

jaha..vad skall man göra ensam ikväll då? Det finns ju knappt bra hyrfilmer här i fjugesta och det är ju ändå fredags kväll även om Perra är borta...får väl läsa min nya bok "Mannen med litet ansikte" av Helene Tursten, hoppas den är bra.

Imorgon skall vi grilla, jag är buzzador och har fått massor av kyckling från Kronfågel att testa gratis, skall bli gott och vädret skall tydligen bli bra för första gången på en vecka. Skall även plantera mina nya vita pelargoner och så en del frön jag köpt. har även köpt två tomatplantor så vi får se om det blir ngn skörd.

Kommentarer
Postat av: Stina

Love you! Du är världens bästa storasyster :)
Önskar faktiskt också så mycket att vi bodde nära varandra och kunde träffas till vardags. Och även att Nelly kunde ha små kussar.
Hoppas du får en bra kväll. Vila dig och lillkillen nu. Hörde att Nelly ska vara hos farmor och farfar!
Saknar er och hoppas det passar om jag kommer v 27?
Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback