Blää för graviditet

Nu får det vara nog...nu får Cesar komma ut!!!!! Denna graviditet har inte varit endans på rosor minsann. Jag hänger en del på familjeliv där gravida diskuterar graviditeter..många som skall få sitt första barn tycker att allt är så jobbigt och besvärligt...jag blir full i skratt ibland..herregud är det första barnet så passa på att sova och vila, ni kommer nämligen inte att få göra det på länge. Klart att det är självvalt av mig att skaffa barn tätt men att vara höggravid med en 1 1/2 åring är ingen lek. Nelly bryr sig inte det minsta om att man måste sova, vila eller inte får lyfta tungt..å andra sidan så skrattar nog trebarnsmammor åt mina bekymmer och så vidare. Nu råkar jag ut för allt möjligt dock under denna graviditet..allt emellan misstänkt blodpropp igen (som visade sig vara en infektion) till att Cesar nu verkar ha lagt sig fel och magen är långt över kurvan...så imorgon skall jag in till karlskoga sjukhus för att se hur stor han är samt hur han ligger. Jag är ju inställd på vaginalfödsel nu så ett snitt vore mycket snopet och inget jag vill.

Mitt i allt detta har Perra fått en ny tjänst och jag ser inte mycket av honom men de tio pappadagarna skall han minsann ta, annars blir jag galen. Jag önskar att mamma och Stina bodde närmare för jag känner mig onekligen ganska ensam och man behöver lite hjälp ibland..särskilt när man inte ens får på sig sina egna skor =).

Annars pular jag bara runt här hemma, väskan är packad och alla bebiskläderna tvättade. Jag bakar lite för att fördriva tiden och hänger lite framför datorn. Tiden går så långsamt men jag orkar inte gå ut heller, bara att hämta Nelly hos dagmamman är tortyr. Varför är det så dålig dagtv förresten? Finns absolut inget att se på, jag måste nog försöka vagga iväg till konsum för att köpa en bra bok istället.

Ikväll är det iallafall Greys Anatomy turligt nog, kanske kan det ta bort nervositeten inför sjukhusbesöket imorgon.Håll tummarna för att han har lagt sig med huvudet neråt igen och att han inte är för stor!

Min syster Stina är på Cypern på studieresa genom jobbet, usch va avis jag är...först Thailand och nu Cypern medans jag sitter och deppar i Fjugesta. Skönt att jag iallafall har Greklandsresan i augusti att se fram emot. Jag beställde bikini på internet som jag skall hämta idag, problemet är ju att jag måste veta om den passar eller om jag skall skicka tillbaka den..men hur skall jag veta det när jag ser ut som en boll? jag brukar inte beställa så mycket åt mig själv på postorder för jag vill alltid pröva men tanken på att jaga bikini på stan vare sig nu eller om en månad gör mig panikslagen så det var bättre att beställa och prova hemma. Åt ungarna beställer jag dock både det ena och det andra tyvärr...nu när jag har tråkigt är det lätt att shoppa på nätet. Igår fick jag hem ett paket med nya badblöjbyxor (undvika bajs i poolen) åt Nelly samt strumpor,byxor och nappar i Lundmyr serien åt Cesar, gjorde mig genast munter.

Kommentarer
Postat av: Najna

Stackars dig! Hoppas ceasar kommer ut snart..!! Saknar er. Puss från mig

Postat av: Stina

Hej gumman! Stackare som har det jobbigt :( Jag jobbar å står i igen. Till 19 ikväll. Världens liv här utanför. Folk drällde runt aspackade på stan när jag var på lunch. Saknar er! Har dessvärre åkt på jobb vid Kristi himmelsfärd, men helgen 26-27 maj är jag ledig. Om jag får komma och hälsa på er då dvs :) På Cypern hade jag det super. Inte ett moln på himlen FÖRUTOM vår lediga dag då man inte såg himlen för alla moln. Är det inte typiskt? Nu blir det inge mer resande för mig på ett bra tag. Jimmys familj åker till USA tre veckor i sommar (vilket innebär inge Mallis för oss) och han med dom. Jag ska försöka ragga upp nån som vill åka på erbjudande med mig i höst *blink blink*
Massa kramar!!

2007-04-30 @ 18:28:22
URL: http://stinakall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback