Kalasiga veckor

Nelly fyllde ett år den 11:e sept och det har firats rejält. Söndagen den 10:e hade hon barnkalas för några av sina små vänner. Tyra, Thea och Johan med föräldrar dök upp. Tyvärr visade Nelly inte uppsitt mest gästvänliga jag utan lät gästerna leka själva på altanen medans hon surade själv i vardagsrummet. En massa fina presenter blev det dock i form av böcker,cdskiva och klossar. På kvällen dök magnus och jenny upp med en toppenfin nalle puh bobbycar om nelly leker dagligen med samt att farmor och farfar kom med pengar, boll,pussel,piano och bok. Att ha kalas två ggr på en helg påfrestar bantningsintentionerna men jag lyckades hålla mig hyfsat.

I lördags var det då dax för kalas nr 2 med alla kusiner. Nelly fick en docka, kanin, en egen mobil, en skottkärra full med sandlådeleksaker samt en bok. Nu har hon nya leksaker upp över öronen. Jag höll mig hyfsat från marängsvissen men perra utsåg det till grisardag och åt upp allt som gästerna lämnat..den apan har ändå gått ned mer än mig. Jag har nu gått ned 8kg och han har gått ned 9kg. 
Jag och perra gav nelly en fotografering på Ateljé Wasa i stan, hon visade upp sin bästa sida och strålade som en sol under fotograferingen. Vi skall dit och se resultatet om 2 v..spännande.

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh vad glad jag är att du skrivit igen...
8 KILO!! Det är ju fantastiskt..Fan vad bra du är...

Hoppas ni har det bra därhemma!! Puss

Förresten kanske jag går på Johanna & pers fest,,ska ni gå??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback