UppTRISSade förväntningar

UppTRISSade förväntningar.
Både när jag var liten och nu i vuxen ålder kan jag och även vissa av mina bekanta roa oss med tankeleken: Tänk om jag vann pengar, vad skulle jag göra då?
Skillanden nu och mot för jag var liten är först och främst summan man drömmer om. Då drömde jag om en miljon kronor, det skulle mer än väl täcka upp det skriande behovet av nya leksaker och ett badkar fullt av godis. Nu nöjer jag mig inte längre med en miljon, det skulle inte ens betala av huslånet för guds skull. Nej nu ska det vara minst 15 miljoner, det räcker för att betala av lån samt att kunna säga upp sig från jobbet och ägna sig åt ngt som känns viktigare. I mitt fall innebär detta ett hus på västkusten samt ett hem för herrelösa hundar, och kunna vara hemma med Nelly på heltid. Jag skulle gärna ha en Audi A6 samt åka till Thailand också. När vi var yngre försökte jag och mina syskon ofta få våran mamma att delta i tankeleken men hon vägrade. hon sa bara att hon aldrig tänker "OM JAG VINNER.." för det gör man aldrig. Särskilt inte i våran familj enligt henne, morfar var visst med i ngt miljonlotteri halva sitt liv och vann praktisk taget ingenting. Våran familj har en vinstförbannelse över sig tydligen..fast detta stämmer ju inte riktigt då mamma faktiskt kammade hem över 10000 på Harry Boy för några år sedan. 10000 räcker ju dock inte till ngt större ekonomiskt oberoende tyvärr, Perra skulle knappt få sin efterläntade åkgräsklippare. Jag väljer dock att försöka ignorera denna förbannelse som enligt vår kära mor hänger som ett svartmoln över de Källdénska huvudena. Varje gång jag köper en Trisslott känner jag hur det där västkustlivet ligger inom räckhåll, jag kan omöjligt förlora. Klart det är en klöverlott. Jag tänker hur skönt det ska bli att köra min Audi längs Strömstads vägar med Nelly glatt sjungande i sin bilbarnstol. Jag skrapar och Strömstad och Audi försvinner i ett litet poff. Det blir Fjugesta och Saab ett tag till för oss, det går väl bra det med men det känns onekligen lite tomt, men inte länge till...nästa vecka skall jag köpa en lott igen.

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej syster! Kul att läsa din blogg. Du kan konsten att skriva intressant ;) Skulle vilja ha lite mer bilder dock :P Saknar er supermycket. Sån jäkla osis att vädret är totalt underbart så fort jag inte är hos er. Imorrn är min enda lediga dag denna vecka och då ska det visst bli regn här. Jag har verkligen inte tur med vädret. Jag ska in här och läsa hela tiden. Hoppas ni har det toppen å bada lite i poolen från mig också! Ge Nelly världens största puss från världens stoltaste moster ;) Ska ta å köpa en skiva å bränna in bilderna snart. Tusen kramar Stina

2006-07-07 @ 11:43:10
Postat av: Pauline Borell

I fell again me!! Det är bara ett litet fel...15 mille räcker inte långa vägar! Jag snackar storvinster på 100-150 miljoner för att man verkligen ska vara riktigt nöjd. 15 mille räcker knappt till den där strandtomten på västkusten med en nybyggd 350 kvadratmeterskåk på. Dessutom måste man ju ha ett privatjet för att så smidigt som möjligt kunna ta sig ner till franska rivieran där ens feta bergsvilla väntar på en. Därför har jag övergett trisslotterna och hamnat i Lotto-träsket där de STORA vinsterna väntar på mig. Jag har själv under flera veckors tid kombinerat ihop den perfekta lottoraden. Lyssna bara på vad den innehåller: Hundens intatuerad kod i ena örat liksom hennes födelsedatum, datumet hon kom till vår familj, vår bröllopsdag, förlovningsdag samt våra födelsedagar. Som ni hör har jag den ultimata raden. Jag tror faktisk att jag redan blivit erbjuden medlemskap i miljonärernas klubb. Dessvärre har den inte gett en spänn än men snart mycket snart...jag känner det på mig! Håll drömmen vid liv!!

2006-07-07 @ 12:29:09
Postat av: Emelie 32

Halkade in här av ren slump, kort blogg, men redan så intressant!
Kommer definitiv bli stammis!

Ha det gott i värmen!// Emelie

2006-07-08 @ 20:21:18
Postat av: henny

tack Emelie!! kul att du uppskattar den!
kram henny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback