Resistent bakterie?

Min stackars älskling blir aldrig frisk. Nu är hon inne på tredje sortens penicillin. Jag skulle väga och mäta henne i måndags och krävde då att de kollade öronen igen efter som vi då hade tragglat med penicillin i 2 v men hon tog sig fortfarande på örat. Mycket riktigt hade hon fått tillbaka det, läkaren blev bekymrad och vi fick ta blod och näsprover. Svaren kommer imorrn så vi får se hur det går. Nelly fick iallafall penicillinkur tre, vilket knappast är bra för ett sådant litet barn. Hoppas hon blir bra till julafton iallafall. Jag har turligt nog semester och kan vara hemma med henne. Igår gjorde vi massor av julgodis som Perra genast ville glufsa i sig. Knäcken misslyckades jag med..den vägrade efter 1 timme fortfarande att stelna så jag slängde allt. Syster Stina får fixa när hon kommer =). Letade runt överallt efter Pighamskinka som mamma påstår är bäst.(men det gör inte kvällstidningarnas tester).efter mycket slit är den nu inhandlad och redo att griljeras, som vi av tradition gör kvällen innan. Granen är klädd men mycket liten eftersom den måste stå på ett bord där sessan inte kan riva den. Idag skall vi få en ny bilbarnstol, min härliga jobbkollega Hanna sålde sin för 500kr (tack och kram) det är en sådan med insats som man bara klickar istället för att krångla och spänna fast med bilbältet. Idag skall jag städa och baka så allt blir perfekt inför släktens ankomst på lördag..en hel del återstår att köpa som julmust, leverpastej, lax, nötter och grejer men det får fixa sig på lördag. Skönt att klapparna är färdiga nu när Nelly är krasslig igen och alla får lön imorgon. Förresten kommer väl nelly se ut som en boxare på alla kort till jul. När hon sprang för att möta mig hos dagmamman i tisdags snubblade hon och föll med ansiktet på ett trappsteg. Hon är svullen och blå mellan ögonen..en centimeter nedanför dock så hade hon kanske knäckt näsbenet så tur i oturen.

Kommentarer
Postat av: Stina

Stackars lilla sessa! Dom skulle ha lyssnat på er från början och gett er bra grejer då :( Så du ska sätta mig i arbete när jag kommer? Blir nog bra. Kan koka lite knäck :) Vet du om H&M i Örebro öppnar tidigare på annandagen för medlemmar? Om vi skulle ta oss en runda ner på resan tänkte jag. Dom gör nämligen det i Uppsala och Stockholm. Kramar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback