Adjöss till otrivselvikt

Nu har mitt och Perras nya liv börjat! Vi skall inom en snar framtid bli en av de där glada människorna i tidningarna som håller ut sina byxor framtill och glatt visar att det får plats en mska till där i de gamla plaggen. Perras ångest började under min graviditet då han i en broschyr på gynmottagningens vänterum konstaterade att han led av fetma vilket han förfärat basunerade ut inför den chockade receptionisten. Under graviditeten gick jag upp ca 1miljard kilon och naturligtvis drabbades jag inte av det berömda viktraset som påstås komma vid amning (kanske för att jag inte ammade) Nu skall jag snart tillbaka till jobbet, känns lagom spännande att återvända tjock, hålögd av sömnbrist samt att jag inte haft tid att klippa mig på 10månader. Jag är ingen reklampelare för moderskapet som Charlotte Perelli direkt. Jag fick alltså nog men inser att utan att få Perra med mig är det kört, kan inte stå och göra mysiga middagar åt honom och sedan slå mig ned med ett salladsblad och låtsas vara tillfreds med tillvaron. Perra är inte typen för någon flygvärdinnediet eller Nutrilettslukande, dessa tillåter inte bearnaisesås så GI metoden var det enda som han ansåg att han kunde leva med. Vi började igår och än sålänge går det bra, jag är inte alltför insatt i metoden men innan jag hinner läsa på så utesluter vi genast vittmjöl, socker, pasta, bröd, potatis och ris.Problemet är väl att det verkar bli dyrt, skall Perra äta sig mätt på kött får vi börja med egen kreatursuppfödning. Vi får se hur det går, på söndag skall första veckan utvärderas och jag skall redovisa viktminskning..alt fasansfullt..kanske ökning. Funkar inte detta tar jag till Nutrilettkur med eller utan Perra för nu skall kilona bort. Jag vill också vara glad i stora byxor.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det kommer gå fantastisk bra! Bara man bestämmer sig..Ta viktväktarna annars,,jag gick ner 6 kilo med dem..och då skötte jag mig ändå lite sådär!! Fråga mig om det är nåt du vill veta..jag är ju självaste bridget jones när det kommer till bantningskurer=) Puus

2006-08-22 @ 14:57:35
Postat av: henny

tycker du vv är bättre än GI? p&k

2006-08-23 @ 12:31:22
Postat av: Nina

Nja..det är nog lika bra..skillanden är ju att när du går på vv så kan du ju gå på möten och så går du dit och väger dig så man blir mycket mer diciplinerad! Men själva metoderna tror jag är lika bra...

Postat av: henny

har ju svårt att gå på möten inne i stan iaf..GIar ju med perra oxo..han kör stenhårt ochjag tänker knappast vara sämre =)

2006-08-23 @ 13:40:40
Postat av: Stina

Hej hej syster! Det kommer gå bra det där :) Kom ihåg att äta lite var tredje timme ungefär så kroppen aldrig ställer in sig på svält :) Nu har jag och Jimmy bokat vår resa. Tyvärr är min chef på semester och chefen över henne är en överspänd petnoga sak så jag och Jimmy får minsann ingen transfer och mat på flyget för jag är bara provanställd. "Ingen rabatt utgår till provanställda, det står i personalhandboken. Sorry Stina" Taskigt. Terese hade lovat mig :( Kolla om det är nån taxfree du ville ha. Det är samma varor som på mammas SASflyg tror jag. Sen kan jag ju handla på arlanda också om det är nåt annat du vill ha. På söndag drar vi från landet iaf. KRAM!!!!

2006-08-23 @ 20:32:26
URL: http://stinakall.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag slår ett slag för VV!! Helt klart Bäst på lång sikt!! Kram på dej och Lycka Till!!! / Sofie

2006-08-24 @ 23:02:30
URL: http://sofiesummer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback