400kr på 28 min

Jag hör ofta föräldrar säga att de fortsätter att leva som de gjort innan de fick barn och :-Åhh..ja det går så bra att ha med X överallt minsann. Har jag och Perra dragit en nitlott med Nellys humör? Eller gör vi något fundamentalt fel? Satt Gud där uppe innan han skickade ned henne och snurrade på ett stort humörhjul för alla bebisar?Det fanns en ruta av 100 som var markerad "ofta rasande" och...surrrr...knäpp. Där hamnade Nellys pinne. Att gå ut på resturang med Nelly är som att spela ryskroulette..båda gångerna vi var ute i Strömstad förlorade vi.

Plats: Resturang Pråmen i Strömstad kl 17.05
Skådespelare: Henny, Perra, Magnus, Jenny och Nelly
Statister: Många gäster ofta med snälla tysta barn samt serveringspersonal och en o annan mås

Scen 1 ca:17.05
Henny:-Åhh..vilket bra bord med utsikt över hamnen
Perra:-Finns det öl och bearnaise?
Nelly: -Gurgel

Scen 2 ca 17.10
Servitris: Vill barnet ha egen mat och tallrik?
Föräldrarna:-Nej, det är bäst att låta bli annars får vi betala porslinet
Nelly:-gahh..ehh..

Maten beställs..lax och entrecote

Scen 3 ca 17.20
Nelly:- gahh..EHHHH..kink..kink
Perra:-Titta Nelly..pappas snusdosa..åh..va roligt
Henny:-Hoppas maten kommer snart så vi kan sticka åt henne en pommes

Scen 4 ca 17.21
Nelly:- GAHHHH..EIHHHH..BHUHUUU
Jenny:- Nelly..titta min tomma tablettask..titta mitt armband

Scen 4 ca 17.23
Nelly:- BRÖÖÖÖLLL
Magnus, Jenny och Perra:- TITTA NELLY..en påse, en servett, ett ölglas..dobiiidobiii doo..tituuuuuttt
Henny:-Var i helvete är maten

Scen 5 ca 17.24 varvid mat anländer
Alla:-Smasksmask ..panik..skynda..smasksmask(det går snabbare att svälja kött helt än att tugga)
Nelly:-Smask..bhuhu..smask..bhuuu

Scen 6 ca 17.29

Nelly slänger all sin mat på golvet
Nelly:-Bhu..uÄÄÄÄÄÄ...ÄÄÄÄÄÄ
Alla:-Gullegulle..titta en bit gurka, pommes..titta en bit fisk
Nelly:-BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!
Perra:-Skall vi ha en öl till?
Henny:-Det kan du fetglömma..notan tack
Nelly:-BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Scen 7 ca 17.32
Magnus:- Var tusan är servitrisen med notan?
Nelly:-BröööööööÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!
Henny..svettas
Perra:- Nelly sluta..pappa säger åt dig..titta måsen
Nelly:- BRRRRÖÖÖRRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLLLLLLLL!!!

Slutscen 17.33 (dramatisk musik i bakgrunden)
Perra får i all hast lämna Pråmen med en skrikandes Nelly hängades på armen till alla andra gästers lättnad. Kvar sitter en svettig trio i väntan på den eviga notan. 400kr för mig och Perra för mindre än en halvtimmes otuggad mat, som hittat. Den betalas och samtliga droppar av båten, fortfarande med sista biten entrecote i munnen.

RIDÅ

Nuförtiden blir jag inte retad av griniga ungar på uteställen som jag blev tidigare utan känner en härlig samhörighet med föräldrarna. Jag vet hur det är att svälja en laxfilé på 1 sek. Sen kan det väl vara så de som säger att deras ungar går att ha med överallt inte berättar hur länge de stannar...Nelly går också ha med överallt...i 15min.


Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, du ær verkligen rolig nær du skriver...

Postat av: Anna. K

Å herregud hahahaha... är det detta man har att vänta =). Hoppas allt är bra med er allihop. Kram Anna. K

2006-08-03 @ 11:39:24
URL: http://anna80s.blogg.se
Postat av: Henny

hahha..ja barn ger ju livet en viss humoristisk glans

2006-08-03 @ 13:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback